Синхронний та асинхронний режим
При
дистанційному навчанні під час карантину потрібно здійснювати оцінювання
навчальних досягнень школярів в оволодінні змістом предмета відповідно до вимог діючих програм (
в синхронному або асинхронному режимах). Для проведення тест-контролю, самостійних і контрольних робіт, усного
онлайн-опитування доцільно застосовувати
синхронний режим, оскільки він забезпечує більш об’єктивне оцінювання, але
вимагає певного технічного забезпечення у вчителя та всіх учнів. Асинхронний
режим є більш гнучким у застосуванні, оскільки учні можуть виконувати завдання
у зручний для них час. Для зменшення ризиків необ’єктивного
оцінювання рекомендовано налаштувати опцію проходження тесту один раз та
обмежити час виконання завдання, встановити термін для здачі тесту. Слід
зазначити, що значну частину матеріалу учні опрацьовують самостійно, тому з
окремих тем ( на розгляд вчителя) можна дозволити повторне виконання тестів. В
асинхронному режимі учні можуть : виконувати завдання на одній з платформ( Moodle, Classroom, Naurok та ін. за
вибором вчителя), надсилати файли відповідей вчителю засобами електронного зв’язку,
здійснювати індивідуальні онлайн-консультації та виконувати інші завдання
запропоновані вчителем.
Результати
оцінювання навчальних досягнень рекомендовано повідомляти учням у такі способи:
-
фіксувати в електронному щоденнику ( за наявності);
-
надсилати в індивідуальному порядку шляхом використання електронної пошти,
смс-повідомлення, повідомлення в одному з месенджерів.
Оприлюднення
списку оцінок для усього класу є неприпустимим.
Формувальне
оцінювання
Основною
метою оцінювання учнів в умовах дистанційного навчання є не перевірка і контроль,
а забезпечення зворотного зв’язку вчителя з учнями. Тому варто надати пріоритет не поточному, а
формувальному оцінюванню. Доцільно застосовувати діагностичні роботи ,
дослідницькі, практичні, творчі проєкти, співбесіди. Можна запропонувати учням
скласти портфоліо їх досягнень, самооцінювання ( з ключами для самоперевірки).
Якщо хтось з учнів не має можливості
виконати завдання, передбачити для них інший спосіб проходження оцінювання та
пересилання матеріалів.
Підсумкове
оцінювання
Підсумкова
оцінка за семестр виставляється з урахуванням результатів поточного,
тематичного оцінювання під час дистанційного навчання та до його початку.
Для
забезпечення рівних умов проходження підсумкового оцінювання рекомендовано
попередньо надіслати учням графік підсумкових контрольних робіт, де має бути
вказано : дата та тривалість проведення оцінювання ( для синхронного режиму);
кількість
балів за завдання, кінцевий термін та спосіб
подання виконаних завдань.
Річне
оцінювання виставляється з урахуванням результатів оцінювання за перший та
другий семестри навчального року.
Відповідно
до наказу МОН від 30 березня 2020 року № 463( зареєстрованого МЮ України 09
квітня 2020 року за №333/34616) учнів 4-х та 9-х у 2019-2020 навчальному році
звільнено від ДПА ( у відповідних документах про освіту робиться запис
«звільнений(а)»).
Коментарі
Дописати коментар