Кабінет Міністрів України ухвалив Концепцію розвитку
природничо-математичної освіти (STEM-освіти),
реалізація якої передбачена до 2027 року.
“Запровадження STEM-освіти не тільки дозволить вчителям наочніше пояснювати необхідний матеріал, а й допоможе учням ще зі шкільної парти вчитися критичному мисленню та вдало комбінувати отримані знання для вирішення реальних життєвих ситуацій. Адже одними із основних компетентностей школярів є навички логічного і математичного мислення та наукове розуміння природи і сучасних технологій. Ми прагнемо, щоб науково-технічні, математичні, інженерні професії стали знову популярними, а цю популярність потрібно розвивати із отриманих знань у школі”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.
Згідно
з Концепцією, навчальні методики та навчальні програми STEM-освіти будуть
спрямовані на формування компетентностей, актуальних на ринку праці. Зокрема,
це критичне, інженерне і алгоритмічне мислення, навички оброблення інформації й
аналізу даних, цифрова грамотність, креативні якості та інноваційність, навички
комунікації.
STEM-освіта буде впроваджуватись із урахуванням принципів особистісного
підходу, постійного оновлення змісту освіти відповідно до нових досягнень науки
та вимог ринку праці, формування необхідних компетентностей на всіх складниках
та рівнях освіти, розвитку закладів спеціалізованої освіти наукового
спрямування.
Розвиток
STEM-освіти може бути забезпечений на початковому, базовому, профільному,
вищому/професійному рівнях освіти.
STEM-освіта може реалізуватися через усі види освіти – формальну,
неформальну, інформальну (на онлайн-платформах, у STEM-центрах/лабораторіях, за
допомогою екскурсій, турнірів, конкурсів, фестивалів, практикумів тощо).
Довідково.
STEM-освіта (Science, Technology,
Engineering and Mathematics) – система природничої і
математичної освітніх галузей, яка має на меті розвиток особистості через
формування компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних
позицій і життєвих цінностей.
Вона базується на трансдисциплінарному підході до навчання, практичному
застосуванні наукових, математичних, технічних та інженерних знань для
розв’язання практичних проблем та їхнього використання у професійній
діяльності.
Коментарі
Дописати коментар