Організаційно-методичний супровід діяльності учителів математики, інформатики, фізики та астрономії на 2020-2021 н.р.
Без творчого вчителя не може бути ні нової школи, ні нового суспільства, ні вільної України
Індивідуальний
освітній маршрут (ІОМ) – це засіб реалізації індивідуальної програми з
урахуванням конкретних умов освітнього процесу в навчальному закладі,
призначений для самоосвіти конкретного вчителя, спрямованого на його
саморозвиток.
Саме питанню
формуванню Траєкторії професійного розвитку педагога та основним орієнтирам
навчальної діяльності у 2020-2021
н.р. була присвячена онлайн-нарада (на
платформі ZOOM) для вчителів математики, інформатики, фізики та астрономії, яка
відбулась 10 вересня 2020року.
Результат реалізації
індивідуальної освітньої траєкторії – безперервний саморозвиток особистості
самого педагога і його вплив на розвиток особистості учня.
Учасники визначили мотиви, які
спонукають до самоосвіти:
• зміни в змісті освіти;
• освоєння нових
навчальних програм;
• запровадження
нестандартних форм;
• пошук
оригінальних методик викладання;
• конструювання
нового педагогічного досвіду на основі досягнень науки та обраної проблеми;
• поглиблення знань із питань, які викликають інтерес (наприклад, вивчення методики розв’язування
олімпіадних завдань);
• конкуренція;
• громадська думка;
• особистісні якості.
Види діяльності в процесі
самоосвіти, які сприяють професійному зростанню вчителя:
•
систематичне ознайомлення із новинками методичної, педагогічної,
предметної літератури і звернення до науково-методичних джерел (на паперових,
електронних носіях);
•
систематичний перегляд освітніх телепередач;
•
огляд в інтернеті інформації з методики викладання предметів,
педагогіки, психології, освітніх технологій;
•
розв’язування олімпіадних завдань, тестів, питань ЗНО, кросвордів та
інших завдань підвищеної складності або нестандартної форми;
•
прослуховування лекцій, виступів;
•
відвідування семінарів, тренінгів, конференцій, уроків колег, дискусій,
нарад;
• обмін досвідом з колегами;
• навчання на курсах
підвищення кваліфікації;
• навчання на дистанційних
курсах, тренінгах;
• організація гурткової та
позакласної діяльності з предмету;
• вивчення інформаційних технологій;
• відвідування виставок та
тематичних екскурсій;
• спілкування з колегами в
школі, районі, області та в соціальних мережах;
• використання порад фахівців заради підвищення власних знань чи майстерності;
• дослідницька діяльність тощо.
План -зразок ІОМ
1.Напрямок роботи (науково-методична проблема)
2.Опрацьована література
3. Самоаналіз діяльності
4.Умови проходження маршруту
-курси
-семінари
-майстер-класи (власні та відвідані)
-інтернет-ресурси
-консультації
-творчі групи
-наставництво
5. Реалізація завдань
6.Планування діяльності
7. Виконання запланованого
8. Узагальнення результатів
9. Звіт, трансляція педагогічного досвіду, портфоліо
10. Атестація
РЕЗУЛЬТАТ
ПРОХОДЖЕННЯ ІОМ – ПЕДАГОГІЧНЕ ПОРТФОЛІО ВЧИТЕЛЯ
Коментарі
Дописати коментар