Міністерство освіти і науки рекомендує закладам
загальної
середньої освіти:
-завершити 2021/2022 навчальний
рік, самостійно визначивши день
закінчення освітнього процесу шляхом внесення, за
необхідності,
відповідних змін до структури навчального року, визначеної
закладом;
-забезпечити виконання освітніх
програм, навчальних програм та
навчального плану за рахунок ущільнення навчального матеріалу, організації
самостійної навчальної діяльності учнів, додаткових
консультацій з
використанням технологій дистанційного навчання тощо та внести відповідні
-зміни до календарно-тематичного планування з предметів
інваріантної та
варіативної складової навчального плану закладу освіти для
забезпечення
якісного виконання програм без урахування показників з
кількості днів;
-звернути увагу на необхідність
психологічної підтримки дітей, у тому
числі після завершення навчального року. Відповідні
матеріали розміщено
на сайтах Міністерства освіти і науки України та Інституту
модернізації
змісту освіти за посиланнями:
-
https://mon.gov.ua/ua/news/mon-zapuskaye-informacijnukampaniyu-pro-teyak-
zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni - інформаційні матеріали
«Психологічна
турбота про дітей під час військових дій;
- https://mon.gov.ua/ua/vseukrayinskij-rozklad -
Всеукраїнський розклад
(психологічні хвилинки);
Щодо підсумкового оцінювання
Оцінювання,
зокрема підсумкове, результатів навчання здобувачів
освіти може здійснюватись, за потреби, з використанням
технологій
дистанційного навчання (розділ ІІІ Положення про дистанційну
форму
здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого
наказом
Міністерства освіти і науки України від 08 вересня 2020 року
№ 1115,
зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 вересня
2020 р. за №
941/35224).
Відповідно до нормативно-правових актів семестрова і річна
оцінки
можуть підлягати коригуванню (пункт 3.2 Інструкції з ведення
класного
журналу 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних
закладів, затвердженої
наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 №
496; пункти 9-
10 Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної
середньої
освіти до наступного класу, затвердженого наказом
Міністерства освіти і
науки України від 14.07.2015 № 762 (зі змінами),
зареєстрованим у
Міністерстві юстиції України 30 липня 2015 р. за №
924/27369).
Семестрове оцінювання за ІІ семестр, в залежності від ситуації, може
здійснюватися за результатами:
-тематичного оцінювання;
-поточного оцінювання, отриманого учнями під час очного,
змішаного і
-дистанційного навчання;
-підсумкового оцінювання за ІІ семестр, що може
здійснюватися, у тому
числі, у вигляді письмової контрольної роботи, онлайн
тестування,
діагностичної роботи, усної співбесіди тощо.
За рішенням педагогічної ради при оцінюванні учнів
пропонуємо
враховувати результати їх навчання з відповідних предметів
(музика, фізична
культура та ін.) у закладах позашкільної освіти.
Рекомендуємо при здійсненні оцінювання за ІІ семестр
зараховувати
всі оцінки, які отримав учень (учениця) упродовж цього
семестру незалежно
від місця навчання: у закладі, де навчався до російського
вторгнення; у
закладі, де навчається зараз за місцем тимчасового
перебування; у будь-якій
іншій школі, яка здійснює очне, змішане чи дистанційне
навчання або
екстернат. Це може бути будь-який заклад загальної середньої
освіти,
зокрема й приватні заклади освіти, в Україні чи за її
межами. Заклади освіти,
у яких тимчасово навчались учні, можуть видавати їм
інформаційні довідки
про період навчання із зазначенням переліку предметів,
окремих тем та
результатів оцінювання.
В окремих випадках (відсутності результатів оцінювання з
об’єктивних
причин, у тому числі у відсутності в учнів з певних обставин
можливості
3
долучитися до навчання під керівництвом педагогів; у разі
проведення понад
50% уроків з певного предмета у дистанційному форматі; під
час оцінювання
предметів варіативної складової) за рішенням педагогічної
ради закладу,
затвердженим відповідним наказом, оцінювання за ІІ семестр
учнів 5-8 та
10 класів може здійснюватись не за 12-бальною шкалою, а
«зараховано»/«не
зараховано».
Річне
оцінювання
рекомендуємо здійснювати на підставі семестрових
або скоригованих семестрових оцінок. Звертаємо увагу, що
річна оцінка не
обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ
семестри. Під час
виставлення річної оцінки мають враховуватися динаміка
особистих
результатів навчання учня (учениці) з предмета та
сформованість в учня
(учениці) уміння застосовувати набуті знання.
У 1-4 класах підсумкова оцінка за рік, відповідно до
Методичних
рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4
класів
закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом
Міністерства
освіти і науки України від 13.07.2021 № 813, визначається з
урахуванням
динаміки досягнення того чи іншого результату та
спостережень вчителя за
учнями.
За відсутності в учнів з числа тимчасово переміщених осіб та
з
тимчасово окупованих територій задокументованих результатів
оцінювання
за І семестр річне оцінювання може здійснюватись за
результатами
ІІ семестру. За відсутності в учнів результатів підсумкового
оцінювання за
ІІ семестр річне оцінювання може здійснюватись за
результатами І семестру
з урахуванням поточного оцінювання в ІІ семестрі.
Крім того, для проведення семестрового та річного оцінювання
здобувач
освіти може надати інформацію з електронного журналу та
щоденника, у
тому числі електронного, за попереднім місцем навчання.
У разі відсутності результатів
річного оцінювання після завершення
навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має
право до початку
нового навчального року пройти річне оцінювання.
Державна підсумкова атестація.
У 2021/2022
навчальному році, відповідно до нормативно-правових
актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від
проходження
державної підсумкової атестації (Закон України «Про внесення
змін до
деяких законодавчих актів України в сфері освіти» від 24 березня
2022 року
№ 2157-ІХ; наказ Міністерства освіти і науки України від
28.02.2022 № 232
«Про звільнення від державної підсумкової атестації учнів,
які завершують
здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у
2021/2022
навчальному році», зареєстрований у Міністерстві юстиції
України 03
березня 2022 року за № 283/37619).
У відповідній графі додатку до документа про освіту робиться
запис
"звільнений(а)".
Коментарі
Дописати коментар