Критичне мислення: модний освітній тренд чи життєво-необхідне вміння?
Критичне мислення – це не лише здатність
критикувати.
З педагогічної точки зору критичне
мислення – це комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю
людини:
·
аналізувати,
порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
·
бачити
проблеми, ставити запитання;
·
висувати
гіпотези та оцінювати альтернативи;
·
робити
свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його.
Щоб учні мали змогу розвивати критичне мислення, у
школі слід системно змінити всі компоненти навчально-виховного процесу. Вебінар
« Практичні інструменти критичного мислення» (12 жовтня 2022 р.) мав на меті
підвищити професійну компетентність педагогів у проведенні уроку критичного
мислення та використанні технологій, методик. Соловей О.М. (ТКМЦНОІМ ) виділила
основні етапи уроку критичного мислення , наголосила, що технологія проведення
уроку з розвитку критичного мислення залежить від його предметного наповнення і
дидактичних завдань, від типу уроку (це набуття нових знань чи формування
умінь).
Учасники
сформували скарбничку інструментів та встановили зв’язок компонентів навчально-виховного процесу з основними
принципами критичного мислення .
•
Нерефлексивний
мислитель – ще не усвідомлює «недорозвиненість» свого мислення.
•
Спантеличений
мислитель – усвідомив, що має проблеми зі своїм мисленням.
•
Мислитель-початківець
– намагається удосконалюватися, але без систематичної практики.
•
Практикуючий
мислитель – визнає необхідність систематичної
практики.
•
Просунутий
мислитель – росте у процесі своєї систематичної практики практики.
•
Майстер
мислення – усвідомлене і проникливе мислення стає візитівкою людини.
Коментарі
Дописати коментар