Школа нової генерації НУШ
Профільне навчання: концептуальні підходи, шляхи
реалізації
Впровадження концепції Нової української школи
передбачає трансформацію вітчизняної системи повної загальної середньої освіти
на нових концептуальних засадах для всіх її рівнів, у тому числі й на рівні
профільної середньої освіти. Стратегічна функція завершального етапу здобуття
середньої освіти полягає в наданні можливості здобувачам освіти задовольнити
свої освітні потреби залежно від подальших життєвих планів — продовження
навчання чи здобуття професії.
Тому профільна середня освіта повинна ґрунтуватися на
засадах глибокої індивідуалізації та диференціації навчання, урахуванні потреб
і інтересів учнів, їхніх здібностей і життєвих намірів самореалізації.
У змісті освіти пропонується виокремити два складники:
1) ядро загальноосвітньої підготовки, обов’язкове для всіх, хто здобуває повну
загальну середню освіту; 2) зміст, який залежно від спрямування забезпечує
поглиблене оволодіння профільно -орієнтованими знаннями, компетентностями,
способами діяльності тощо.Зараз проходить етап підготовки до навчання в
профільній школі НУШ, тому під час вебінару «Профільне навчання: концептуальні
підходи, шляхи реалізації» (25.10.23) були розглянуті питання:
1. Профільне навчання як інноваційна модель розвитку
освіти.
2. Допрофільна підготовка як процес усвідомленого
вибору учнем профілю у старших класах.
3. Профільне навчання: проблеми та ефективність
організації.
Учасники розглянули структуру нової школи, зокрема -рівень Профільної середньої школи, її цикли, здійснили короткий огляд нормативних документів. Соловей Оксана Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) розповіла про моделі профільної середньої освіти, спрямування, які можуть обрати старшокласники. Зазначила , які основні кроки мають зробити ЗЗСО в сприянні профільного самовизначення здобувачів освіти. Організація допрофільної підготовки забезпечить ефективне профільне навчання. Педагогам було цікаво переглянути результати зустрічі «Педагоги майбутнього» із старшокласниками Львівських навчальних ЗЗСО (22-23 червня 2023) , на якій учні висловили свої пропозиції у питаннях оцінювання, створення освітнього середовища, навчальних програм, учнівського самоврядування.
Коментарі
Дописати коментар