Перейти до основного вмісту

Розвиток емоційного інтелекту на уроках математики

 Методичний міст

Розвиток емоційного інтелекту на уроках математики

    Коли говоримо про емоційний інтелект, то враховуємо 2 основних аспекти: здатність до керування емоціями і створення позитивної емоційної атмосфери у відношеннях з іншими людьми. Для  педагогів цінність появи даного поняття полягає у тому, що воно дозволяє реалізувати комплексний підхід для розвитку найважливіших емоційних і соціальних навичок і вмінь. Емоційний інтелект є важливою складовою успішної комунікації і може розвиватися тільки у процесі  комунікації , змодельованої під час навчальних занять

Цілком очевидно, що розвиток емоційного  інтелекту школярів жодною  мірою не повинен бути обмеженим і пов'язаний з окремим шкільним предметом, зокрема й математикою. Емоційний  інтелект не можна розглядати в розриві від інших знань, вмінь, навичок і здібностей, необхідних кожній особистості.

    Але математика  є тим предметом, який найкраще  підходять для  інтеграції  емоційного  компоненту  в  процес  навчання школярів.

    Тому під час проведення методичного мосту «Розвиток емоційного інтелекту на уроках математики» (6 березня 2024 р.) Соловей Оксана Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) наголосила, що перші цеглинки від емоційності до емоційного інтелекту закладають під час навчання школярів у початковій школі. Гордіюк Надія Мирославівна (консультант ТКМЦНОІМ) розповіла про важливість збереження ментального здоров’я учнів, структуру емоційного інтелекту, форми роботи, прийоми для формування умінь керувати своїми емоціями, створювати позитивну емоційну атмосферу у спілкування з однолітками. Цікавими були інтерактивні вправи, які доцільно використовувати як учителям початкової ланки, так і вчителям середньої, старшої школи. Учасники зазначили,  що урок математики  надає  можливості розвитку емоційного інтелекту учнів, оскільки  вирізняється з-поміж інших предметів особливою емоційною атмосфе­рою. Під час навчання учень  не  лише  розв’язує задачі, але й розмірковує, хвилюється, переживає, оцінює себе та друзів. Педагог повинен стати провідником емоцій  і  допомагати учневі  в  пошуку власних ресурсів,  віри  в себе, своїх можливостей і сил для подолання навчальних труднощів. Багато спеціалістів вважають, що підключення емоційної сфери учня в процесі вивчення математики сприяє більш успішному засвоєнню математичних понять, уявлень. 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання і розв'язки ІІ етапу олімпіади з математики 2019 р.

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 3 листопада 201 9 року Завдання. 6 клас 1.      Підберіть замість літер А, Б, В, Г, Д, Е цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 таким чином, щоб утворилася правильна рівність : Тут різним буквам мають відповідати різні цифри. Достатньо знайти одну відповідь.     2.      Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20%  більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко? 3.      Вік старого Чарівника записується числом із різними цифрами. Про це число відомо, що: 1) перша цифра більша за останню в 4 рази; 2) якщо першу та останню цифри закреслити, то дістанемо двоцифрове число, яке при сумі цифр 13 є найбільшим. Скільки років старому Чарівнику?  4.      У кожній клітинці дошки 4 × 4 є лампи. Дві лампи на цій дошці називають сусідніми, якщо вони розташовані в клітинках зі спільною стор

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 4 листопада 201 7 року Завдання Розв'язки Результати

Шевченко і математика

Урок алгебри у 8 класі.  учитель математики ТЛ № 21 –СМШ ім. І Герети  Пампушко Г.П. Тема.  Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені .