В Україні четвертий рік триває впровадження реформи НУШ. Вже стало традицією проведення круглого столу для педагогів Тернопільської міської громади. 24 вересня 2025 року на базі ТСШ І-ІІІ ст. №5 з поглибленим вивченням іноземних мов відбувся захід для учителів математики, інформатики та фізики з обговорення проблематики реалізації Концепції НУШ, зокрема формування освітнього середовища, впровадження діяльнісного підходу, формування наскрізних умінь, самостійності учнівства у своєму навчальному поступі, також співпраці учасників освітнього процесу.
Учасникам було запропоновано завдання
для взаємодії для визначення зв’язку між
ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, визначення будови К - задач
та алгоритму роботи з ними.
Соловей Оксана Михайлівна (консультант
ТКМЦНОІМ) наголосила на важливості впровадження на сучасних уроків елементів
дослідження, лабораторних робіт, наголосила на двох аспектах активізації пізнавальної
діяльності учнів:
• предметно-математичному,
основне призначення якого – це побудова таких завдань, які будуть поступово
приводити учнів до пізнання якогось нового поняття, або учні дізнаються новий
спосіб дій, що буде формувати математичну компетентність учнів;
• - технологічному,
який пов’язаний з успішною організацією навчання з використанням сучасних
технологій
Учасники круглого столу обговорили
завдання учителя при проведення уроківз елементами дослідження:
•
Спонукати
учнів формулювати ідеї та висловлювати їх.
•
Зіштовхувати
учнів із явищами,
які входять у протиріччя з уявленнями які вони вже мають.
•
Давати
учням можливість досліджувати свої припущення у вільній і невимушеній обстановці,
особливо шляхом обговорення у малих групах.
•
Надавати
учням можливість застосовувати нові знання до широкого кола явищ, ситуацій, так
щоб вони мали змогу оцінити їх прикладне значення.
Педагоги розглянули також питання
особливостей оцінювання в математичній, інформатичній та природничій
галузях, приклади корекційної роботи,
підбірку посібників для підсумкових, лабораторних робіт, «Робочих зошитів».
Рекомендації щодо роботи з
провадження концептів НУШ в освітній процес:
1. При
складанні навчальних програм враховувати
впровадження діяльнісного , інтегративного, індивідуального підходів до
навчання, компетентісного потенціалу математичної, інформативної та природничої
галузей
2. Формувати
освітнє середовище з впровадженням дослідницьких підходів до навчання
3. Пропонувати
учнівству завдання з PISA-програм, К-задачі з метою формування ключових та
предметних компетентностей
4.
Визначати
критерії оцінювання та ознайомлювати здобувачів освіти з ними
5.
Планувати
різні форми роботи на уроках, інтегровані уроки
Коментарі
Дописати коментар