Перейти до основного вмісту

ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД НА УРОКАХ НА УРОКАХ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ

 МЕТОДИЧНИЙ МІСТ

     Під діяльнісним підходом розуміють спрямованість навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань, успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності, формування здібностей до самоосвіти. 15 березня 2023 року відбулася зустріч педагогів Тернопільської міської територіальної громади та Зборівської державної української гімназії імені Романа Завадовича у формі методичного мосту. Учасники розглянули актуальну тему « Діяльнісний підхід на уроках фізико-математичного циклу». Зокрема , власне бачення втілення діяльнісного підходу представила вчитель математики Зборівської державної української гімназії Паньків Галина Семенівна, яка наголосила на важливості враховувати дидактичні принципи діяльнісного підходу: принципи діяльності, психологічної комфортності, варіативності, особистісного цілеспрямування, відбору індивідуальної освітньої траєкторії, творчості, мінімаксу, безперервності, цілісного уявлення про світ.




      Можна виділити наступні шляхи втілення діяльнісного підходу: навчання співпраці у груповій та колективній роботі, роботі в парах, використання різних форм роботи, які заохочують до самостійності, аналіз учнями висловлювань інших учнів, індивідуальна робота з обдарованими школярами (предметні тижні, конкурси та ін.), на всіх типах уроків зацікавлення предметом через його практичну спрямованість, удосконалення системи самостійної роботи (варіативність, наростання робіт від репродуктивних до міні-проектів), надання переваги практичним і самостійним роботам навчального характеру з елементами творчості та застосування презентацій.

       Найбільш використовуваними технологіями при діяльнісному підході НУШ є технології: проблемного, розвивального, дослідницького та проектного навчання, інтерактивні. Зокрема, результатами реалізації використання діяльнісного підходу з боку вчителя є підвищення професійної майстерності, зацікавлення учнів своїм предметом, посилення інтересу до навчання, залучення учнів до пошуку, дослідження, відчутність реальних результатів праці, задоволення в інтелектуальному розвитку. А з боку учнів – поглиблення змісту навчального матеріалу, розвиток навичок мислення високого рівня, творче застосування знань, уміння працювати самостійно, в команді, підготовка до олімпіад, конкурсів, науково-дослідницької діяльності, формування навчально-пізнавальної компетентності. Результатом співпраці є творча самореалізація, задоволення потреби в саморозвитку та самовдосконаленні, заміна авторитарного стилю спілкування демократичним. Соловей Оксана Михайлівна (ТКМЦНОІМ) зазначила, що діяльнісний підхід в умовах Нової української школи передбачає зміну структури уроку:


1.     Створення проблемної ситуації учителем та формулювання проблеми учнями

2.      Актуалізація учнями своїх знань

3.      Пошук вирішення проблеми учнями

4.     Застосування знань учнями на практиці

5.     Рефлексія діяльності

Покликання на матеріали

 Презентація виступу

Думка (проєкти)   

П

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання і розв'язки ІІ етапу олімпіади з математики 2019 р.

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 3 листопада 201 9 року Завдання. 6 клас 1.      Підберіть замість літер А, Б, В, Г, Д, Е цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 таким чином, щоб утворилася правильна рівність : Тут різним буквам мають відповідати різні цифри. Достатньо знайти одну відповідь.     2.      Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20%  більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко? 3.      Вік старого Чарівника записується числом із різними цифрами. Про це число відомо, що: 1) перша цифра більша за останню в 4 рази; 2) якщо першу та останню цифри закреслити, то дістанемо двоцифрове число, яке при сумі цифр 13 є найбільшим. Скільки років старому Чарівнику?  4.      У кожній клітинці дошки 4 × 4 є лампи. Дві лампи на цій дошці називають сусідніми, якщо вони розташовані в клітинках зі спільною стор

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 4 листопада 201 7 року Завдання Розв'язки Результати

Шевченко і математика

Урок алгебри у 8 класі.  учитель математики ТЛ № 21 –СМШ ім. І Герети  Пампушко Г.П. Тема.  Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені .