МЕТОДИЧНИЙ МІСТ
Під діяльнісним підходом розуміють
спрямованість навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок
особистості, застосування на практиці здобутих знань, успішну адаптацію людини
в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної
діяльності, формування здібностей до самоосвіти. 15 березня 2023 року відбулася
зустріч педагогів Тернопільської міської територіальної громади та Зборівської
державної української гімназії імені Романа Завадовича у формі методичного
мосту. Учасники розглянули актуальну тему « Діяльнісний підхід на уроках
фізико-математичного циклу». Зокрема , власне бачення втілення діяльнісного
підходу представила вчитель математики Зборівської державної української
гімназії Паньків Галина Семенівна, яка наголосила на важливості враховувати дидактичні
принципи діяльнісного підходу: принципи діяльності, психологічної комфортності,
варіативності, особистісного цілеспрямування, відбору індивідуальної освітньої
траєкторії, творчості, мінімаксу, безперервності, цілісного уявлення про світ.
Можна виділити наступні шляхи втілення діяльнісного підходу: навчання співпраці у груповій та колективній роботі, роботі в парах, використання різних форм роботи, які заохочують до самостійності, аналіз учнями висловлювань інших учнів, індивідуальна робота з обдарованими школярами (предметні тижні, конкурси та ін.), на всіх типах уроків зацікавлення предметом через його практичну спрямованість, удосконалення системи самостійної роботи (варіативність, наростання робіт від репродуктивних до міні-проектів), надання переваги практичним і самостійним роботам навчального характеру з елементами творчості та застосування презентацій.
Найбільш використовуваними технологіями при діяльнісному підході НУШ є технології: проблемного, розвивального, дослідницького та проектного навчання, інтерактивні. Зокрема, результатами реалізації використання діяльнісного підходу з боку вчителя є підвищення професійної майстерності, зацікавлення учнів своїм предметом, посилення інтересу до навчання, залучення учнів до пошуку, дослідження, відчутність реальних результатів праці, задоволення в інтелектуальному розвитку. А з боку учнів – поглиблення змісту навчального матеріалу, розвиток навичок мислення високого рівня, творче застосування знань, уміння працювати самостійно, в команді, підготовка до олімпіад, конкурсів, науково-дослідницької діяльності, формування навчально-пізнавальної компетентності. Результатом співпраці є творча самореалізація, задоволення потреби в саморозвитку та самовдосконаленні, заміна авторитарного стилю спілкування демократичним. Соловей Оксана Михайлівна (ТКМЦНОІМ) зазначила, що діяльнісний підхід в умовах Нової української школи передбачає зміну структури уроку:
1.
Створення проблемної
ситуації учителем та формулювання проблеми учнями
2.
Актуалізація учнями своїх знань
3.
Пошук вирішення проблеми учнями
4.
Застосування знань учнями
на практиці
5.
Рефлексія діяльності
Покликання на матеріали
П
Коментарі
Дописати коментар