Самооцінювання власної педагогічної діяльності вчителя
Самооцінювання є невід’ємною частиною
діяльності педагога. Професійний стандарт вчителя допомагає зрозуміти, які компетентності потрібно розвивати.
У стандарті кожну професійну компетентність описано через знання і вміння. Це
дуже зручно, адже показує, що саме стоїть за назвою компетентності. Залишається
лише самостійно визначити, які знання та які вміння потрібно удосконалити.
Стандарт також містить опис професійних
компетентностей учителя за кваліфікаційними категоріями – спеціаліст,
спеціаліст другої категорії, спеціаліст першої категорії, спеціаліст вищої
категорії. Крім того , кожен педагог повинен звернути увагу при здійсненні самооцінювання
на критерії розвитку професійно-педагогічної компетентності, продуктивності
професійної діяльності, готовності до інноваційної діяльності, емоційної
стійкості, партнерської взаємодії, здійснення саморозвитку, співвідношення
внутрішньої та зовнішньої мотивації.
Вебінар « Самооцінювання власної педагогічної діяльності вчителя» (16.05.23) мав на меті надати учасникам методичний інструментарій для проведення самооцінювання професійної діяльності за основними критеріями. Соловей Оксана Михайлівна (ТКМЦНОІМ) зазначила, що професійний розвиток педагогічного працівника – тривалий процес, метою якого є розвиток людини як особистості, як фахівця і майстра. Без збору матеріалів, що ілюструють практику, без осмислення власних дій, аналізу їх результативності відносно дітей та їх успіхів, готовності до самокритики та самовдосконалення працівник не може стати справжнім фахівцем. Учасники проаналізували критеріїї і показники професійної діяльності та важливість створення портфоліо, яке допоможе педагогу грамотно проаналізувати свою діяльність, вибрати напрямок подальшого зростання, спланувати роботу щодо самоосвіти, узагальнити передовий педагогічний досвід та підготувати його до трансляції. Якщо розглянути діагностичну функцію професійної діяльності, то саме складання портфоліо дозволяє педагогічному працівнику:
- реально
представити результати своєї праці;
- побачити свої резерви;
- мати стимул до безперервного
самовдосконалення.
Учасники мали можливість здійснити
самооцінювання технологічної готовності до проєктної діяльності, заповнивши
форму за покликанням:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeWChgnLpQKqovW-xqhHwSw6sjSGiH6kEKkPzm3l2FD66Squg/viewform
Коментарі
Дописати коментар