Перейти до основного вмісту

ШКОЛА МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ

 Формування мотиваційної діяльності  здобувачів освіти на уроках математики

    Мотивація до навчання – одна з головних умов успішного опанування навчальних дисциплін та подальшого застосування набутих компетентностей, зокрема, практичної математичної компетентності у майбутній професійній діяльності. Існує кілька теорій мотивації навчальної діяльності, але для вчителя основним завданням є створення на уроці такого середовища, в якому в учнів було б відчуття внутрішньої потреби навчатись.

        Практична студія «Формування мотиваційної діяльності здобувачів освіти на уроках математики» зібрала молодих педагогів 17 жовтня 2024 року в ТЗОШ І-ІІІ ст № 4. Учителька математики Домбровська Галина Михайлівна розповіла про систему пізнавальних мотивів як сукупність усіх спонукань до знань, допитливості, пізнавальної потреби, навчальної діяльності, зацікавленості у науковому пізнанні та пошуку істини, відіграє значну роль під час вивчення математики.  Запропонувала прийоми  та методи навчання, які  сприяють формуванню таких мотивів в учнів:

·створення проблемної ситуації;

·застосування методу доцільних задач і задач з практичним змістом;

·створення ситуації успіху, зацікавленості, захоплення;

·використання історичного матеріалу, досягнень вітчизняної науки;

 ·використання методу аналізу життєвих ситуацій;

·організація пізнавальних ігор (ділових, рольових та інших);

 ·організація дослідження, експерименту;

·застосування аналогій, порівняння, протиставлення;

·використання математичних софізмів, парадоксів, завдань із прихованою помилкою.

 Для того, щоб дитина у школі оволоділа необхідною кількістю практичних знань треба не просто їй ці знання і вміння їй передати, а насамперед – викликати відповідну активність. Тоді сьогоденний школяр відчує і зрозуміє, що ритми сучасного постійного саморозвитку, розширення світогляду і у кінцевому результаті – досягнення життєвого успіху. Практична реалізація досвіду засвідчила, що навчальна діяльність на уроках математики покликана не просто дати людині суму знань, умінь та навичок, а й допомогти їй досягнути вершин фізичного, духовного, матеріального і професійного розвитку. Це можливо при формуванні позитивної мотивації навчальної діяльності кожного учня, що забезпечує їх успіх і високі досягнення у навчанні.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання і розв'язки ІІ етапу олімпіади з математики 2019 р.

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 3 листопада 201 9 року Завдання. 6 клас 1.      Підберіть замість літер А, Б, В, Г, Д, Е цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 таким чином, щоб утворилася правильна рівність : Тут різним буквам мають відповідати різні цифри. Достатньо знайти одну відповідь.     2.      Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20%  більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко? 3.      Вік старого Чарівника записується числом із різними цифрами. Про це число відомо, що: 1) перша цифра більша за останню в 4 рази; 2) якщо першу та останню цифри закреслити, то дістанемо двоцифрове число, яке при сумі цифр 13 є найбільшим. Скільки років старому Чарівнику?  4.      У кожній клітинці дошки 4 × 4 є лампи. Дві лампи на цій дошці називають сусідніми, якщо вони розташовані в клітинках зі спільною стор

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 4 листопада 201 7 року Завдання Розв'язки Результати

Шевченко і математика

Урок алгебри у 8 класі.  учитель математики ТЛ № 21 –СМШ ім. І Герети  Пампушко Г.П. Тема.  Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені .