Формування мотиваційної діяльності здобувачів освіти на уроках математики
Мотивація до
навчання – одна з головних умов успішного опанування навчальних дисциплін та
подальшого застосування набутих компетентностей, зокрема, практичної
математичної компетентності у майбутній професійній діяльності. Існує кілька
теорій мотивації навчальної діяльності, але для вчителя основним завданням є
створення на уроці такого середовища, в якому в учнів було б відчуття
внутрішньої потреби навчатись.
Практична студія «Формування
мотиваційної діяльності здобувачів освіти на уроках математики» зібрала молодих
педагогів 17 жовтня 2024 року в ТЗОШ І-ІІІ ст № 4. Учителька математики
Домбровська Галина Михайлівна розповіла про систему пізнавальних мотивів як сукупність усіх спонукань до знань,
допитливості, пізнавальної потреби, навчальної діяльності, зацікавленості у
науковому пізнанні та пошуку істини, відіграє значну роль під час вивчення
математики. Запропонувала прийоми та методи навчання, які сприяють формуванню таких мотивів в учнів:
·створення
проблемної ситуації;
·застосування методу доцільних задач і
задач з практичним змістом;
·створення ситуації успіху, зацікавленості,
захоплення;
·використання історичного матеріалу,
досягнень вітчизняної науки;
·використання
методу аналізу життєвих ситуацій;
·організація пізнавальних ігор (ділових,
рольових та інших);
·організація
дослідження, експерименту;
·застосування аналогій, порівняння,
протиставлення;
·використання математичних софізмів,
парадоксів, завдань із прихованою помилкою.
Коментарі
Дописати коментар