Перейти до основного вмісту

Формування інтегрованого простору на уроках фізико- математичного циклу

 Довгий час терміни «міжпредметні зв’язки» та «інтеграція навчального матеріалу» вживалися як синоніми. Проте згодом намітилася їх диференціація: «у тих випадках, коли один предмет є основним, а відомості з іншого викладаються лише в допоміжній ролі з метою повторення, прискорення процесу навчання чи закріплення знань, умінь і навичок є підстава говорити про міжпредметні зв’язки. Інтеграція – це створення нового цілого на основі виявлення однотипних елементів і частин у кількох раніше різних одиницях, пристосування їх у раніше неіснуючий моноліт особливої якості.

Аналіз сучасних вимог до процесу навчання, вивчення педагогічної та методичної літератури з даного питання свідчить про існування певних проблем щодо реалізації міжпредметних зв’язків фізики і математики у школі.

Проблема інтеграції фізики і математики є надзвичайно важливою, адже математична підготовка школярів певною мірою впливає на рівень знань із фізики, оскільки:

- вивчення окремих питань шкільного курсу фізики вимагає застосування складних математичних виразів;

- існує необхідність аналізу функціональної залежності між фізичними величинами;

- для розкриття динаміки фізичних явищ і встановлення причинно-наслідкових зв'язків важливо розуміти поняття функції;

- поняття похідної дає змогу кількісно оцінити швидкість зміни фізичних явищ і процесів у часі та просторі;

- вміння обчислювати інтеграл дає можливість визначити роботу змінної сили, потужність у колі змінного струму.

          У відкритому громадському просторі OPEN SPASE 22 жовтня 2025 року для учителів математики та фізики був проведений семінар  «Формування інтегрованого простору на уроках фізико-математичного циклу» для підвищення предметно-методичної, інноваційної, інформаційно- цифрової компетентностей педагогів.

         Спікерами заходу були Соловей Оксана Михайлівна, консультант ТКМЦНОІМ  та Луцик Світлана Леонідівна, учителька фізики та математики ТЗОШ І-ІІІ ступенів № 24. Учасники розглянули та обговорили рівні та ключові аспекти інтеграції, виконали практичні завдання в групах на визначення математичної складової інтеграції , окреслили напрямки формування інтегрованого простору та його переваги .

Методичні рекомендації щодо формування інтегрованого середовища:

-         визначити цілепокладання формування інтегрованого середовища

-         вибрати форми інтеграції (інтегровані уроки, інтегровані курси, проєкти)

-         створити відповідний навчальний контент

-         скласти план роботи та встановити часові рамки

-         організувати  умови для взаємодії між учасниками освітнього процесу

-         використовувати сучасні технології, цифрові ресурси, інтегровані середовища (IDE)

-          проводити моніторинг та аналіз результатів, вносити корективи в подальшу діяльність

Методичний посібник "Як оцінювати в НУШ?"

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання і розв'язки ІІ етапу олімпіади з математики 2019 р.

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 3 листопада 201 9 року Завдання. 6 клас 1.      Підберіть замість літер А, Б, В, Г, Д, Е цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 таким чином, щоб утворилася правильна рівність : Тут різним буквам мають відповідати різні цифри. Достатньо знайти одну відповідь.     2.      Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20%  більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко? 3.      Вік старого Чарівника записується числом із різними цифрами. Про це число відомо, що: 1) перша цифра більша за останню в 4 рази; 2) якщо першу та останню цифри закреслити, то дістанемо двоцифрове число, яке при сумі цифр 13 є найбільшим. Скільки років старому Чарівнику?  4.      У кожній клітинці дошки 4 ...

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 4 листопада 201 7 року Завдання Розв'язки Результати

Шевченко і математика

Урок алгебри у 8 класі.  учитель математики ТЛ № 21 –СМШ ім. І Герети  Пампушко Г.П. Тема.  Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені .