Математитичні компетентності – одні з найважливіших складових життєвих компетентностей, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти
До них відносяться
- 1.Процедурна компетентність – уміння розв'язувати типові
математичні задачі.
Напрями набуття:
- використовувати на практиці алгоритм
розв'язування типових задач;
- уміти систематизувати типові задачі,
знаходити критерії зведення задач до типових; уміти розпізнавати типову
задачу або зводити її до типової;
- уміти використовувати різні джерела для
пошуку алгоритму розв'язування типових задач.
- 2.Логічна компетентність – володіння дедуктивним
методом доведення та спростування тверджень.
Напрями набуття:
- володіти і використовувати на практиці
понятійний апарат дедуктивних теорій;
- відтворювати дедуктивні доведення теорем
та доведення правильності процедур розв'язань типових задач;
- здійснювати дедуктивні обґрунтування
правильності розв'язання задач та шукати логічні помилки;
- використовувати математичну та логічну
символіку на практиці.
Сьогодні багато можуть
і повинні дати уроки математики для розвитку операційно-алгоритмічного
мислення, яке в епоху комп'ютерів відіграє особливо важливу роль для розвитку
пізнавальних інтересів учнів, їх просторової уяви, раціоналізаторських
здібностей.
- 3.Технологічна компетентність – володіння сучасними
математичними пакетами
Необхідна для:
- оцінювати похибки при використанні
наближених обчислень;
- будувати комп'ютерні моделі для
предметної області задачі з метою їх евристичного, наближеного або точного
розв'язання.
- 4.Дослідницька компетентність – володіння методами
дослідження практичних і прикладних задач математичними методами.
Напрямки набуття:
- формулювати математичні задачі;
- будувати аналітичні моделі
задач;
- висовувати та перевіряти справедливість
гіпотез сприаючись на відомі методи або власний досвід;
- інтерпретувати результати, отримані
формальними методами;
- систематизувати отримані
результати.
- 5.Методологічна компетентність – уміння оцінювати
доцільність використання математичних методів для розв'язання практичних
та прикладних задач.
Необхідна для:
- аналізування ефективності
розв'язання задач математичними методами;
рефлексії власного досвіду розв'язування задач
та подолання перешкод
Базові математичні знання
необхідні для розв’язування та
моделювання математичних задач.
Коментарі
Дописати коментар