Перейти до основного вмісту

Нове Положення про олімпіадний та турнірний рух: зміни, що відкривають нові можливості

Які ключові зміни закладено в новому Положенні про олімпіадний та турнірний рух:

1. Всеукраїнські олімпіади відбуватимуться в 3 етапи:

 І етап — місцевий з відкритою реєстрацією для всіх охочих

ІІ етап — обласний + учасники з-за кордону + учні наукових ліцеїв

ІІІ етап — державний + переможці закордонного округу + учні УФМЛ (в олімпіадах з математики, астрономії, фізики)

 2. Більше можливостей для залучення нових талантів:

        можливість самовисування на І (місцевий) етап олімпіади, без посередництва школи чи вчителів;

        доступність олімпіад і турнірів для дітей з ООП (особливими освітніми потребами);

        можливість участі українських учнів із-за кордону: такі учні приєднуватимуться до ІІ етапу олімпіади і писатимуть її дистанційно з дотриманням заходів для академічної доброчесності;

        системна підготовка учнівського олімпіадного резерву (школи, навчальні збори, відбіркові та тренувальні збори);

        доступність для учнів наукових ліцеїв участі на ІІ етапі, а для учнів з Українського фізико-математичного ліцею КНУ імені Тараса Шевченка (УФМЛ) на ІІІ етапі в олімпіадах з математики, фізики, астрономії.

 3. Рівні умови участі та справедливість:

   На ІІ (обласному) етапі —  учасники з усіх областей матимуть однакові завдання

  Чітко визначено роль журі та предметно-методичної комісії, персональна відповідальність за передчасне розголошення завдань

    Алгоритм уникнення конфлікту інтересів

 4. Більше шансів пройти на ІІІ етап олімпіади завдяки оновленій системі рейтингів

Тепер склад учасників ІІІ етапу формуватиметься з двох частин:

Регіональний склад команди (РСК) — визначається за індивідуальним регіональним рейтингом, який враховує результати виступів усіх учасників команди за останні два роки. За кожен отриманий диплом нараховуються рейтингові бали:

І місце — +5 балів

ІІ місце — +3 бали

ІІІ місце — +1 бал

Додатковий склад команди (ДСК) — формується за Всеукраїнським рейтингом серед учасників ІІ етапу. Цей рейтинг складають окремо для кожного класу, впорядковуючи учасників за кількістю балів — від найбільшого до найменшого.

 Кількість учасників додаткового складу команди у межах кожного класу визначається як різниця між граничною кількістю в 48 учасників на відповідний клас та кількістю учнів цього класу, що вже визначені в РСК. Тож у ДСК можуть потрапити ті учні, які набрали найбільше балів у своєму класі по Україні, але не були зараховані до регіонального складу.

Ця система дає змогу більшій кількості учнів узяти участь у фінальних змаганнях, навіть якщо вони не стали переможцями обласного етапу, але показали високі результати у всеукраїнському рейтингу. Таким чином підвищено доступність олімпіад для понад 30-40% учнів та учениць.

 5.  Нова STEM-олімпіада

На заміну інтернет-олімпіадам тепер буде STEM-олімпіада: інтелектуальне змагання з дисциплін природничої, математичної, технологічної та інформатичної освітніх галузей серед учнів 9–11 класів шкіл та профтехів, що відбуватиметься у 2 етапи: очний і заочний. Ця олімпіада стимулюватиме розвиток учнівських компетенцій, що є ключовими для майбутніх фахівців у науці та технологіях.

 6.  Якісна підготовка до міжнародних змагань

  Відбіркові збори — формують команди учнів з-поміж переможців ІІІ етапу для участі в Міжнародних олімпіадах. Кількість учасників, хто проходить на відбіркові збори, визначається за формулою: кількість учасників відповідно до правил міжнародного змагання × 3. Так більше учнів матимуть змогу тренуватися перед змаганнями та вдосконалювати свої навички.

• Тренувальні збори — підготовка переможців Відбіркових зборів до міжнародних змагань, що організовує Національний центр «Мала академія наук України».

 7. Поліпшення організації олімпіадного і турнірного руху, якісний супровід на кожному етапі, ефективна координація:

  Відповідальним органом за координацію олімпіад визначено Національним центром «Мала академію наук України» — профільну загальнодержавну інституцію, що вже зарекомендувала себе як ефективна в роботі з обдарованою молоддю. Це суттєво посилить організацію олімпіадного руху, забезпечить якісний супровід на кожному етапі. Ба більше —  МАНУ забезпечуватиме централізовану й профільну координацію та підготовку до міжнародних змагань, що допоможе підвищити результати наших учнів на міжнародній арені.

• Координатори (національні та регіональні) — забезпечуватимуть організаційно-методичний супровід олімпіади за предметом та підтримку учасників.

 Також злагодженій роботі будуть сприяти: оргкомітети, журі, предметно-методичні комісії, що відповідатимуть за формування завдання, рейтингів, а також експерти-консультанти, що надаватимуть допомогу, зокрема в питаннях апеляції.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання і розв'язки ІІ етапу олімпіади з математики 2019 р.

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 3 листопада 201 9 року Завдання. 6 клас 1.      Підберіть замість літер А, Б, В, Г, Д, Е цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 таким чином, щоб утворилася правильна рівність : Тут різним буквам мають відповідати різні цифри. Достатньо знайти одну відповідь.     2.      Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20%  більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко? 3.      Вік старого Чарівника записується числом із різними цифрами. Про це число відомо, що: 1) перша цифра більша за останню в 4 рази; 2) якщо першу та останню цифри закреслити, то дістанемо двоцифрове число, яке при сумі цифр 13 є найбільшим. Скільки років старому Чарівнику?  4.      У кожній клітинці дошки 4 ...

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 4 листопада 201 7 року Завдання Розв'язки Результати

Шевченко і математика

Урок алгебри у 8 класі.  учитель математики ТЛ № 21 –СМШ ім. І Герети  Пампушко Г.П. Тема.  Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені .