Перейти до основного вмісту

Профмайстерка

 Формування інтегративного мислення засобами ІКТ

    У підготовчому етапі впровадження державного стандарту профільної освіти важливим є визначення пріоритетів ЗЗСО  на етапі формування академічних ліцеїв. На сучасному етапі – закладення фундаментальних основ формування нового типу мислення здобувачів освіти, а саме інтегративного має бути закладено у нові модельні програми профільної школи. Тому сьогодні дуже багато говорять про інтегративно - діяльнісну педагогіку, яка відображає об’єктивні процеси  в освіті з урахуванням реальних взаємозв’язків у природі та суспільстві, розуміння цілісності світу , внутрішньої цілісності  людини  як невід’ємної його  частини.

    Інтегративне мислення – це здатність поєднувати різні ідеї , це інструмент адаптації здобувача освіти до існування в умовах трансформації суспільства . Інтегративне мислення важливе для освіти. Дослідження показують, що інтегративне мислення впливає на успішність.

    Оскільки освітні процеси відбуваються у цифровому середовищі, то ІКТ  мають вагомі інструменти формувати в сучасного учня новий тип мислення: не лише аналізувати, вибудовувати логічні кроки. складати конструкції, але окремі системи об’єднувати в одне ціле, в різних системах знаходити спільне, самореалізовуватись.

     Профмайстерка  «Формування інтегративного мислення засобами ІКТ»  для учителів інформатики відбулась на базі ТАЛУГ ім. Івана Франка. Спікерами заходу були Соловей Оксана Михайлівна , консультант ТКМЦНОМ, Мельничук Ірина Василівна, учителька інформатики ТАЛУГ ім. І.Франка, Горпинюк Оксана Богданівна, учителька інформатики ТЗОШ І-ІІІ ст. №16 ім. В. Левицького, Гнатик Ірина Вікторівна, учителька інформатики ТНВК «Школа-колегіум  Патріарха Йосифа Сліпого». Учасники визначили стратегії та шляхи реалізації формування інтегративного мислення засобами ІКТ, обговорювали особливості оцінювання сформованих умінь за ГЗРН та STEM-оцінювання міні-проєктів , моделювали фрагменти STEM-занять , виконували практикум із складання інтегрованих комплексних завдань.

    Однією із технологій формування інтегративного мислення є квест-технологія. а саме веб-квест. Учителям був запропонований веб-квест (STЕМ-квест), в якому інтегровано математику, хімію та інформатику. Педагоги зазначили, що завдання мають пізнавальний характер за результатами дослідження, спрямовують діяльність учня на пошукову роботу, використання знань з інших галузей. Учасники визначали етапи , на яких учні проводять дослідження, пошук інформації, використовують знання з різних галузей, моделюють, проявляють креативність  та уміння висувати гіпотези , шукати шляхи розв’язання завдань.

     В атмосфері дискусій, обговорень, практикумів учителі виділили переваги впровадження в освітній процес STЕМ-квестів, STЕМ-занять,  STЕМ-проєктів, які відкривають широкі можливості для використання ІКТ


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання і розв'язки ІІ етапу олімпіади з математики 2019 р.

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 3 листопада 201 9 року Завдання. 6 клас 1.      Підберіть замість літер А, Б, В, Г, Д, Е цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 таким чином, щоб утворилася правильна рівність : Тут різним буквам мають відповідати різні цифри. Достатньо знайти одну відповідь.     2.      Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20%  більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко? 3.      Вік старого Чарівника записується числом із різними цифрами. Про це число відомо, що: 1) перша цифра більша за останню в 4 рази; 2) якщо першу та останню цифри закреслити, то дістанемо двоцифрове число, яке при сумі цифр 13 є найбільшим. Скільки років старому Чарівнику?  4.      У кожній клітинці дошки 4 ...

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 4 листопада 201 7 року Завдання Розв'язки Результати

Шевченко і математика

Урок алгебри у 8 класі.  учитель математики ТЛ № 21 –СМШ ім. І Герети  Пампушко Г.П. Тема.  Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені .