Перейти до основного вмісту

Практичні інструменти розвитку критичного мислення

 Критичне мислення: модний освітній тренд чи життєво-необхідне вміння?

Критичне мислення – це не лише здатність критикувати.

З педагогічної точки зору критичне мислення – це комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю людини:

·         аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;

·         бачити проблеми, ставити запитання;

·         висувати гіпотези та оцінювати альтернативи;

·         робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його.

         Щоб  учні мали змогу розвивати критичне мислення,  у школі слід системно змінити всі компоненти навчально-виховного процесу. Вебінар « Практичні інструменти критичного мислення» (12 жовтня 2022 р.) мав на меті підвищити професійну компетентність педагогів у проведенні уроку критичного мислення та використанні технологій, методик. Соловей О.М. (ТКМЦНОІМ ) виділила основні етапи уроку критичного мислення , наголосила, що технологія проведення уроку з розвитку критичного мислення залежить від його предметного наповнення і дидактичних завдань, від типу уроку (це набуття нових знань чи формування умінь).

           Учасники сформували скарбничку інструментів та встановили звязок компонентів навчально-виховного процесу з основними принципами критичного мислення .

               На шляху до розвитку такого мислення потрібно пройти 6 послідовних кроків:

       Нерефлексивний мислитель – ще не усвідомлює «недорозвиненість» свого мислення.

      Спантеличений мислитель – усвідомив, що має проблеми зі своїм мисленням.

       Мислитель-початківець – намагається удосконалюватися, але без систематичної практики. 

      Практикуючий мислитель – визнає необхідність систематичної  практики. 

      Просунутий мислитель – росте у процесі своєї систематичної практики практики. 

      Майстер мислення – усвідомлене і проникливе мислення стає візитівкою людини.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання і розв'язки ІІ етапу олімпіади з математики 2019 р.

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 3 листопада 201 9 року Завдання. 6 клас 1.      Підберіть замість літер А, Б, В, Г, Д, Е цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 таким чином, щоб утворилася правильна рівність : Тут різним буквам мають відповідати різні цифри. Достатньо знайти одну відповідь.     2.      Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20%  більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко? 3.      Вік старого Чарівника записується числом із різними цифрами. Про це число відомо, що: 1) перша цифра більша за останню в 4 рази; 2) якщо першу та останню цифри закреслити, то дістанемо двоцифрове число, яке при сумі цифр 13 є найбільшим. Скільки років старому Чарівнику?  4.      У кожній клітинці дошки 4 × 4 є лампи. Дві лампи на цій дошці називають сусідніми, якщо вони розташовані в клітинках зі спільною стор

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 4 листопада 201 7 року Завдання Розв'язки Результати

Шевченко і математика

Урок алгебри у 8 класі.  учитель математики ТЛ № 21 –СМШ ім. І Герети  Пампушко Г.П. Тема.  Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені .