При підготовці до НМТ важливо інформувати здобувачів освіти не лише про особливості проведення, але й про особливості роботи з тестовими завданнями. 30 квітня 2025 року в ТСШ І-ІІІ ст. №5 з поглибленим вивченням іноземних відбувся методичний практикум «Методичний апарат сучасного вчителя у підготовці до НМТ». Соловей Оксана Михайлівна, консультант ТКМЦНОІМ зазначила, що методичний апарат учителя – це структурний елемент, який для учня є джерелом навчального матеріалу та інструментом для його засвоєння, спрямовує пізнавальну діяльність школяра, навчає вчитися. Він включає такі методи та інструменти з :
- повторення теоретичного матеріалу
невеликими блоками
- систематизації навчального матеріалу з
використанням порівняння, аналогій
- використання лайфхаків роботи з
тестовими завданнями, розподілу часу
- виконання завдань з акцентом на
випередження помилок (“Зверніть увагу”)
- виконання завдань із самоперевіркою
- психологічної складової підготовки до
НМТ
Зміст
завдань НМТ з математики відповідатиме програмі ЗНО з математики й охоплюватиме
всі теми з алгебри й геометрії, які вивчали в шкільному курсі, а саме:
• Числа і вирази;
• Рівняння, нерівності і їх системи;
• Функції;
• Елементи комбінаторики, початки теорії
ймовірностей та елементи математичної статистики;
• Планіметрія;
• Стереометрія.
Учасники
заходу обговорили теми та завдання, на які слід звернути увагу, зокрема , з
алгебри розв’язування текстових задач, розв’язування вправ на властивості
степенів, тригонометричних рівнянь, рівнянь та нерівностей, завдань з
параметрами, комбінаторних задач завдань на використання властивостей функцій;
з геометрії: задач на використання властивостей бісектриси, медіани трикутника,
задач на подібність фігур, задач на знаходження відстаней на площині та в
просторі. Особливу увагу педагоги звернули на комбіновані завдання, зазначивши.
що слід на уроках повторення і систематизації навчального матеріалу пропонувати
здобувачам освіти.
Учителі
сформували рекомендації здобувачам освіти при підготовці до НМТ:
• Прочитай умову завдання кілька разів
• Розв’язавши завдання, перечитай ще раз
запитання і уважно вибери відповідь
• Перевіряй збереження результату
• Виконуй самоперевірку
• Вибирай спочатку завдання, які впевнено
розв’язуєш
• Не забувай покладатися на інтуїцію
• Поспішай повільно
Також
учасники заходу розглянули структуру тесту
та часові рамки, дати проведення основних та додаткових сесій НМТ 2025:
• Тест із математики міститиме 22 завдання
різних форм: із вибором однієї правильної відповіді з п’яти варіантів (15 завдань),
на встановлення відповідності («логічні пари») (3 завдання), відкритої форми з
короткою відповіддю (4 завдання). Тест із математики не міститиме завдань
відкритої форми з розгорнутою відповіддю.
• Завдання з математики оцінюватимуть
відповідно до схеми нарахування балів, застосовуваної в ЗНО. Тобто по 1
тестовому балу буде нараховано за кожну правильну відповідь на завдання з
вибором однієї правильної відповіді, по 1 тестовому балу — за кожну правильно
визначену «логічну пару» в завданнях на встановлення відповідності та по 2
тестових бали — за кожну правильну коротку відповідь. Максимальна кількість
балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання, — 32.
• Свій результат (тобто кількість набраних
балів за правильно виконані завдання тесту з математики) учасники / учасниці
тестування знатимуть після завершення
роботи над НМТ. За таблицею переведення тестових балів результат кожного навчального предмета буде
переведено в рейтингову оцінку за шкалою 100–200 балів.
• Як і в попередні роки, під час роботи
над завданнями з математики учасники / учасниці тестування зможуть
користуватися довідковими матеріалами, які містять формули з розділів «Алгебра
і початки аналізу», «Елементи комбінаторики, початки теорії ймовірностей та
елементи математичної статистики», «Геометрія».
Коментарі
Дописати коментар