Перейти до основного вмісту

Методичний апарат сучасного вчителя у підготовці до НМТ 2025

     При підготовці до НМТ важливо інформувати здобувачів освіти не лише про особливості проведення, але  й про особливості роботи з тестовими завданнями. 30 квітня 2025 року в ТСШ І-ІІІ ст. №5 з поглибленим вивченням іноземних відбувся методичний практикум «Методичний апарат сучасного вчителя у підготовці до НМТ». Соловей Оксана Михайлівна, консультант ТКМЦНОІМ зазначила, що методичний апарат учителя – це структурний елемент, який для учня є джерелом навчального матеріалу  та інструментом для його засвоєння, спрямовує пізнавальну діяльність школяра, навчає вчитися. Він включає такі методи та інструменти з :

-        повторення теоретичного матеріалу невеликими блоками

-        систематизації навчального матеріалу з використанням порівняння, аналогій

-        використання лайфхаків роботи з тестовими завданнями, розподілу часу

-        виконання завдань з акцентом на випередження помилок (“Зверніть увагу”)

-        виконання завдань із самоперевіркою

-        психологічної складової підготовки до НМТ

Зміст завдань НМТ з математики відповідатиме програмі ЗНО з математики й охоплюватиме всі теми з алгебри й геометрії, які вивчали в шкільному курсі, а саме:

        Числа і вирази;

        Рівняння, нерівності і їх системи;

        Функції;

        Елементи комбінаторики, початки теорії ймовірностей та елементи математичної статистики;

        Планіметрія;

        Стереометрія.

Учасники заходу обговорили теми та завдання, на які слід звернути увагу, зокрема , з алгебри розв’язування текстових задач, розв’язування вправ на властивості степенів, тригонометричних рівнянь, рівнянь та нерівностей, завдань з параметрами, комбінаторних задач завдань на використання властивостей функцій; з геометрії: задач на використання властивостей бісектриси, медіани трикутника, задач на подібність фігур, задач на знаходження відстаней на площині та в просторі. Особливу увагу педагоги звернули на комбіновані завдання, зазначивши. що слід на уроках повторення і систематизації навчального матеріалу пропонувати здобувачам освіти.

Учителі сформували рекомендації здобувачам освіти при підготовці до НМТ:

        Прочитай умову завдання кілька разів

        Розв’язавши завдання, перечитай ще раз запитання і уважно вибери відповідь

        Перевіряй збереження результату

        Виконуй самоперевірку

        Вибирай спочатку завдання, які впевнено розв’язуєш

        Не забувай покладатися на інтуїцію

        Поспішай повільно

Також учасники заходу розглянули структуру тесту  та часові рамки, дати проведення основних та додаткових сесій НМТ 2025:

        Тест із математики міститиме 22 завдання різних форм: із вибором однієї правильної відповіді з п’яти варіантів (15 завдань), на встановлення відповідності («логічні пари») (3 завдання), відкритої форми з короткою відповіддю (4 завдання). Тест із математики не міститиме завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

        Завдання з математики оцінюватимуть відповідно до схеми нарахування балів, застосовуваної в ЗНО. Тобто по 1 тестовому балу буде нараховано за кожну правильну відповідь на завдання з вибором однієї правильної відповіді, по 1 тестовому балу — за кожну правильно визначену «логічну пару» в завданнях на встановлення відповідності та по 2 тестових бали — за кожну правильну коротку відповідь. Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання, — 32.

        Свій результат (тобто кількість набраних балів за правильно виконані завдання тесту з математики) учасники / учасниці тестування  знатимуть після завершення роботи над НМТ. За таблицею переведення тестових балів  результат кожного навчального предмета буде переведено в рейтингову оцінку за шкалою 100–200 балів.

        Як і в попередні роки, під час роботи над завданнями з математики учасники / учасниці тестування зможуть користуватися довідковими матеріалами, які містять формули з розділів «Алгебра і початки аналізу», «Елементи комбінаторики, початки теорії ймовірностей та елементи математичної статистики», «Геометрія».


 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання і розв'язки ІІ етапу олімпіади з математики 2019 р.

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 3 листопада 201 9 року Завдання. 6 клас 1.      Підберіть замість літер А, Б, В, Г, Д, Е цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 таким чином, щоб утворилася правильна рівність : Тут різним буквам мають відповідати різні цифри. Достатньо знайти одну відповідь.     2.      Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20%  більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко? 3.      Вік старого Чарівника записується числом із різними цифрами. Про це число відомо, що: 1) перша цифра більша за останню в 4 рази; 2) якщо першу та останню цифри закреслити, то дістанемо двоцифрове число, яке при сумі цифр 13 є найбільшим. Скільки років старому Чарівнику?  4.      У кожній клітинці дошки 4 ...

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 4 листопада 201 7 року Завдання Розв'язки Результати

Шевченко і математика

Урок алгебри у 8 класі.  учитель математики ТЛ № 21 –СМШ ім. І Герети  Пампушко Г.П. Тема.  Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені .