Перейти до основного вмісту

 

Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень школярів в умовах змішаного та дистанційного навчання

 

Однією з найбільш дискусійних тем у системі змішаного навчання стало оцінювання знань учнів. Якщо учасники освітнього процесу досить швидко опанували платформи та інструменти дистанційного навчання, то оцінювання знань без можливості контролювати самостійне виконання роботи, стало випробовуванням і для вчителів, і для учнів, і для батьків. В умовах змішаного навчання важливим залишається поточне та підсумкове оцінювання і особливу увагу слід звернути на формувальне оцінювання як мотиваційний інструмент навчальної діяльності. Після формування цілей навчальної діяльності наступним кроком є визначення, як учні засвоїли матеріал. За допомогою одного методу оцінювання складно здійснити таку оцінку, особливо  в умовах дистанційного чи змішаного навчання. Тому кожному вчителю важливо визначити, яка комбінація видів оцінювання дасть найповнішу картину.

Слід звернути увагу на формувальне та сумативне оцінювання. Таке оцінювання може бути без балів або додавати певну кількість балів до фінальної оцінки та має супроводжувати кожний етап навчального процесу.

Сумативне оцінювання надає інформацію про рівень оволодіння компетентностями, проводиться згідно з чіткими критеріями, з якими школярі ознайомлені до початку виконання завдань.

Сумативне =Поточне+Підсумкове

 

План сумативного оцінювання

 

Тест

Самостійна

робота

Практична робота (Експериментальна робота)

Усна відповідь, опорні схеми,есе

№1

+

 

 

+

№2

 

+

 

+

№3

+

+

+

 

№4

+

+

+

+

Доцільно розробити картку для учнів «Система оцінювання» - роз’яснення умов набору балів. Наприклад:

1

Опрацювати теоретичний матеріал п.1 та скласти опорні схеми

2 б

2

Виконати практичне завдання № 1

2 б

3

Скласти діаграми до завдання 2 п.2

1 б

4

Скласти запитання до п.3

2 б

5

Виконати додаткове завдання

3 б

6

Підібрати задачі практичного змісту по темі

2 б

Розглянемо техніки формувального оцінювання для використання на уроках:

1) Мініогляд

2) Спрямована розшифровка

3) Карти додатків (учні наводять приклад з життя на застосування вивченого матеріалу)

4) Шкала (на полях учень відзначає, на якому рівні, на його думку, виконана робота, під час перевірки вчитель обводить позначку, якщо погоджується з оцінкою учня або виставляє свою, якщо не погоджується)

5) Листи самооцінки з вивчення теми (ТАК/НІ)

1. Я знаю, що таке геометрична фігура трикутник

2. Я можу навести приклади різних видів трикутників у навколишньому середовищі

3. Я знаю, що трикутники можуть мати різні властивості та ознаки

4. Я можу назвати властивості різних видів трикутників

5. Я роблю практичні завдання і розв’язую задачі

Лист самооцінки роботи в групі ( ТАК /НІ)

1 .Я був активним в групі

2. Я відразу зрозумів, як треба виконати завдання

3. Я пропонував декілька способів виконання завдання

4.Я не відволікався від основної роботи

5. Я уважно слухав, які ідеї пропонують інші учасники групи

6. Я дуже хотів, щоб наша група виконала завдання правильно і швидко

 

Лист самооцінки за результатами семестру ( ТАК/ НІ )

1. Систематично виконував домашні завдання

2. За потребою консультувався з вчителем

3. Накопичував знання та покращував оцінки

4.  Вів  акуратно зошит

5. Знаю, як працювати з довідковою літературою

6. Вмію складати конспект , опорні схеми з вивченої теми

7. Вмію самостійно знаходити матеріал з теми

8. Робив усні повідомлення

9. Брав участь в обговоренні теоретичного матеріалу

10. Я ставив запитання, якщо було щось не зрозуміло

11. Я можу розповісти, що я сьогодні дізнався на уроці

12. Виконав проєкт, практичні завдання, лабораторні роботи

«Якщо уявити учнів в образі рослин, то зовнішня (підсумкова) оцінка, прийнятна для традиційного навчання, - це процес простого вимірювання їхнього зросту. Результати вимірювань будуть цікавими для порівняння та аналізу, але вони самі по собі не впливають на ріст рослин. Формувальне оцінювання, навпаки, схоже на підживлення і полив рослин. Тим самим безпосередньо впливає на їх ріст»

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання і розв'язки ІІ етапу олімпіади з математики 2019 р.

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 3 листопада 201 9 року Завдання. 6 клас 1.      Підберіть замість літер А, Б, В, Г, Д, Е цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 таким чином, щоб утворилася правильна рівність : Тут різним буквам мають відповідати різні цифри. Достатньо знайти одну відповідь.     2.      Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20%  більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко? 3.      Вік старого Чарівника записується числом із різними цифрами. Про це число відомо, що: 1) перша цифра більша за останню в 4 рази; 2) якщо першу та останню цифри закреслити, то дістанемо двоцифрове число, яке при сумі цифр 13 є найбільшим. Скільки років старому Чарівнику?  4.      У кожній клітинці дошки 4 × 4 є лампи. Дві лампи на цій дошці називають сусідніми, якщо вони розташовані в клітинках зі спільною стор

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 4 листопада 201 7 року Завдання Розв'язки Результати

Шевченко і математика

Урок алгебри у 8 класі.  учитель математики ТЛ № 21 –СМШ ім. І Герети  Пампушко Г.П. Тема.  Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені .