Перейти до основного вмісту

Методичні рекомендації щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року

 

Міністерство освіти і науки рекомендує закладам

                                            загальної середньої освіти:

-завершити 2021/2022 навчальний рік, самостійно визначивши день

закінчення освітнього процесу шляхом внесення, за необхідності,

відповідних змін до структури навчального року, визначеної закладом;

-забезпечити виконання освітніх програм, навчальних програм та

навчального плану за рахунок ущільнення навчального матеріалу, організації

самостійної навчальної діяльності учнів, додаткових консультацій з

використанням технологій дистанційного навчання тощо та внести відповідні

-зміни до календарно-тематичного планування з предметів інваріантної та

варіативної складової навчального плану закладу освіти для забезпечення

якісного виконання програм без урахування показників з кількості днів;

-звернути увагу на необхідність психологічної підтримки дітей, у тому

числі після завершення навчального року. Відповідні матеріали розміщено

на сайтах Міністерства освіти і науки України та Інституту модернізації

змісту освіти за посиланнями:

- https://mon.gov.ua/ua/news/mon-zapuskaye-informacijnukampaniyu-pro-teyak-

zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni - інформаційні матеріали «Психологічна

турбота про дітей під час військових дій;

- https://mon.gov.ua/ua/vseukrayinskij-rozklad - Всеукраїнський розклад

(психологічні хвилинки);

Щодо підсумкового оцінювання

           Оцінювання, зокрема підсумкове, результатів навчання здобувачів

освіти може здійснюватись, за потреби, з використанням технологій

дистанційного навчання (розділ ІІІ Положення про дистанційну форму

здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом

Міністерства освіти і науки України від 08 вересня 2020 року № 1115,

зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 вересня 2020 р. за №

941/35224).

Відповідно до нормативно-правових актів семестрова і річна оцінки

можуть підлягати коригуванню (пункт 3.2 Інструкції з ведення класного

журналу 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої

наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496; пункти 9-

10 Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої

освіти до наступного класу, затвердженого наказом Міністерства освіти і

науки України від 14.07.2015 № 762 (зі змінами), зареєстрованим у

Міністерстві юстиції України 30 липня 2015 р. за № 924/27369).

 

Семестрове оцінювання за ІІ семестр, в залежності від ситуації, може

здійснюватися за результатами:

-тематичного оцінювання;

-поточного оцінювання, отриманого учнями під час очного, змішаного і

-дистанційного навчання;

-підсумкового оцінювання за ІІ семестр, що може здійснюватися, у тому

числі, у вигляді письмової контрольної роботи, онлайн тестування,

діагностичної роботи, усної співбесіди тощо.

За рішенням педагогічної ради при оцінюванні учнів пропонуємо

враховувати результати їх навчання з відповідних предметів (музика, фізична

культура та ін.) у закладах позашкільної освіти.

Рекомендуємо при здійсненні оцінювання за ІІ семестр зараховувати

всі оцінки, які отримав учень (учениця) упродовж цього семестру незалежно

від місця навчання: у закладі, де навчався до російського вторгнення; у

закладі, де навчається зараз за місцем тимчасового перебування; у будь-якій

іншій школі, яка здійснює очне, змішане чи дистанційне навчання або

екстернат. Це може бути будь-який заклад загальної середньої освіти,

зокрема й приватні заклади освіти, в Україні чи за її межами. Заклади освіти,

у яких тимчасово навчались учні, можуть видавати їм інформаційні довідки

про період навчання із зазначенням переліку предметів, окремих тем та

результатів оцінювання.

В окремих випадках (відсутності результатів оцінювання з об’єктивних

причин, у тому числі у відсутності в учнів з певних обставин можливості

3

долучитися до навчання під керівництвом педагогів; у разі проведення понад

50% уроків з певного предмета у дистанційному форматі; під час оцінювання

предметів варіативної складової) за рішенням педагогічної ради закладу,

затвердженим відповідним наказом, оцінювання за ІІ семестр учнів 5-8 та

10 класів може здійснюватись не за 12-бальною шкалою, а «зараховано»/«не

зараховано».

                                   Річне оцінювання

                   рекомендуємо здійснювати на підставі семестрових

або скоригованих семестрових оцінок. Звертаємо увагу, що річна оцінка не

обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри. Під час

виставлення річної оцінки мають враховуватися динаміка особистих

результатів навчання учня (учениці) з предмета та сформованість в учня

(учениці) уміння застосовувати набуті знання.

У 1-4 класах підсумкова оцінка за рік, відповідно до Методичних

рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів

закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства

освіти і науки України від 13.07.2021 № 813, визначається з урахуванням

динаміки досягнення того чи іншого результату та спостережень вчителя за

учнями.

За відсутності в учнів з числа тимчасово переміщених осіб та з

тимчасово окупованих територій задокументованих результатів оцінювання

за І семестр річне оцінювання може здійснюватись за результатами

ІІ семестру. За відсутності в учнів результатів підсумкового оцінювання за

ІІ семестр річне оцінювання може здійснюватись за результатами І семестру

з урахуванням поточного оцінювання в ІІ семестрі.

Крім того, для проведення семестрового та річного оцінювання здобувач

освіти може надати інформацію з електронного журналу та щоденника, у

тому числі електронного, за попереднім місцем навчання.

У разі відсутності результатів річного оцінювання після завершення

навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку

нового навчального року пройти річне оцінювання.

Державна підсумкова атестація.

            У 2021/2022 навчальному році, відповідно до нормативно-правових

актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження

державної підсумкової атестації (Закон України «Про внесення змін до

деяких законодавчих актів України в сфері освіти» від 24 березня 2022 року

№ 2157-ІХ; наказ Міністерства освіти і науки України від 28.02.2022 № 232

«Про звільнення від державної підсумкової атестації учнів, які завершують

здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 2021/2022

навчальному році», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03

березня 2022 року за № 283/37619).

У відповідній графі додатку до документа про освіту робиться запис

"звільнений(а)".

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання і розв'язки ІІ етапу олімпіади з математики 2019 р.

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 3 листопада 201 9 року Завдання. 6 клас 1.      Підберіть замість літер А, Б, В, Г, Д, Е цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 таким чином, щоб утворилася правильна рівність : Тут різним буквам мають відповідати різні цифри. Достатньо знайти одну відповідь.     2.      Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20%  більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко? 3.      Вік старого Чарівника записується числом із різними цифрами. Про це число відомо, що: 1) перша цифра більша за останню в 4 рази; 2) якщо першу та останню цифри закреслити, то дістанемо двоцифрове число, яке при сумі цифр 13 є найбільшим. Скільки років старому Чарівнику?  4.      У кожній клітинці дошки 4 × 4 є лампи. Дві лампи на цій дошці називають сусідніми, якщо вони розташовані в клітинках зі спільною стор

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

Другий етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики м. Тернопіль . 4 листопада 201 7 року Завдання Розв'язки Результати

Шевченко і математика

Урок алгебри у 8 класі.  учитель математики ТЛ № 21 –СМШ ім. І Герети  Пампушко Г.П. Тема.  Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені .